2010

Hey, har fått min första bloggutmaning. Jösses vilka tråkiga svar jag kom på.
Var 2010 verkligen så här tråkigt?! Jag som har haft så kul!

Höll du några av dina nyårslöften?
Hoppas det. Kommer inte ihåg att jag lovade något förra året?

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Njae, men fick inbrott i bilen. Det var nåt nytt som jag aldrig varit med om förut.  
Var visserligen inget jag gjorde, men det blev gjort mot mig. Det gills.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Två små flickor kom det, en hos min bästa vän och en hos min bror.

Vilka länder besökte du?
En ynka dag i Lettland, annars höll jag mig hemma i Sverige.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Pengar!! Har försökt vara gniden och sparat till en ny kamera hela året, men det kommer hela tiden nya utgifter som nollar kontot… Men nu börjar det ta sig igen, så snart så… 

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Brorsdottern föddes 8 juli
Guddottern föddes 3 september
(Det är åtminstone datum jag kommer få kämpa för att komma ihåg alla år framöver!)

Vad var din största framgång 2010?
Jag tog ju för tusan tag i kameran, äntligen! Jag har ägnat oändliga timmar på olika bloggar för att lära mig fota med manuella inställningar, och nu behärskar jag det. Mycket kvar och lära, men skönt att ha knäckt den första och största nöten!  Nu är det bara att nöta på, så att säga! :)

Största misstaget?
Detta förbannade självtvivel. Jag är ju precis lika bra som alla andra, om inte bättre! ;)

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja jösses. Jag är ju alltid sjuk.
Mitten på september fick jag ryggskott och var sängliggande en vecka.

Bästa köpet?
Ett litet och billigt köp, men oerhört välanvänt var min lilla mp3 högtalare.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor skulle jag gissa på. Har flängt runt en del i vanlig ordning

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Fick ju bli gudmor till finaste E, det gjorde mig riktigt glad!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oj, det är många..
Shakira – Waka waka
Flo Rida – Club can’t handle me
Eminem och Rhianna - I love the way you lie
BOB – Airplanes
September – Mikrofonkåt
Ke$ha, Gaga, Black eyed peas, Pink… I can go on forever!
Bra musikår i år! :)

Vad önskar du att du gjort mer?
Hehe, motionerat kanske?

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ältat gamla förtret

Hur tillbringade du julen?
Med familjen ute i Bullmark

Blev du kär i år?
Nope!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej fy, jag har inte energi till att gå omkring och hata människor.

Favoritprogram på TV?
Årets nykomlingar, Solsidan och Community!! Och gamla favoriter som How I met your mother, Dexter, Criminal Minds.. och många fler, är en riktig serienörd! (Fast kollar på datorn och inte TVn, gills det ändå? Ja. Det gör det.)

Bästa boken du läste i år?
Oj.. kan inte komma på att jag läst nån sån där riktigt riktigt bra bok i år. Många som var okej, men ingen som sticker ut.

Största musikaliska upptäckten?
Att jag faktiskt minns några ackord på gitarren. Nu har jag och brorsan börjat tävla om vem som blir bäst på att spela gura i år! :)

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var sjuk, käkade marängsviss och var på utbildning med kvinnojouren där dom sjöng så fint för mig.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hade varit skönt med en resa till sol och värme

Vem saknade du?
Saknade många.. många som bor för långt ifrån, och några som jag förlorat kontakten med..

Nyårslöften i år?
Jajamensan, fattas bara! Jag ska klara 365 Foto 2011 utmaningen och lära mig spela gitarr bättre än brorsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0